ويندوز گرافيك + دانلود
ويندوز گرافيك + دانلود
وبلاگي براي علاقه مندان به گرافيك

تغییر فرمت هارد از FAT32 به NTFS - طراحی سایت و پرتال پرنیان وبنوع فرمت هارد ديسك PC ، توسط فايل سيستم تعيين مي شود. در واقع فايل سيستم چگونگي ثبت اطلاعات روي هارد ديسك را مديريت مي كند. ويندوز براي مديريت ثبت اطلاعات در هارد ديسك، از سه گونه فايل سيستم استفاده مي كند :

اولين نوع آن ها كه FAT يا File Allocation Table نام گرفتند، توسط سيستم عامل هاي داس و ويندوز ( تا ويندوز 95 ) مورد استفاده قرار مي گرفتند. اين روش قالب بندي اطلاعات، با نام FAT16 نيز شناخته مي شد. زيرا بر اساس داده هاي 16 بيتي كار مي كرد. دومين نوع آن ها FAT32 نام گرفت كه توسط ويندوز 98 ارائه شد. اين روش از روش FAT16 متمايز است و كاربر را قادر مي سازد بيشتر از 2 گيگابايت اطلاعات را روي هارد خود مديريت كند. سومين و آخرين روش ثبت داده ها روي هارد ديسك، با نام NTFS ( مخفف NT File System ) توسط ويندوز NT ، 2000 ، و XP مورد استفاده قرار گرفت.

اين روش نسبت به FAT16 و FAT32 از ثبات بيشتري برخوردار است و تاثير به سزايي در استفاده از حداكثر فضاي مفيد هاردديسك براي ذخيره اطلاعات دارد. براي اطلاع از نوع فايل سيستم هاردديسك خود ، روي My Computer كليك راست كنيد و سپس Properties را انتخاب كنيد. براي ديدن همه ديسك ها و پارتيشن ها، روي Start كليك كنيد و بعد روي My Computer كليك راست كنيد و سپس Manage و بعد از آن Disk Management را بزنيد. در اين قسمت مي توانيد نوع فايل سيستم هر پارتيشن يا هارد ديسك را ببينيد تا بدانيد سيستم عامل شما از چه سيستمي براي مديريت اطلاعات هارد ديسك استفاده مي كند. از آن جايي كه استفاده از NTFS به جاي FAT ، مزيت هاي متعددي در بر خواهد داشت.

اگر هنوز هارد ديسك شما مبتني بر FAT است، بهتر است آن را به NTFS تغيير دهيد. با استفاده از خط فرمان ويندوز يا نرم افزار Partition Magic ميتوانيد اين كار را انجام دهيد. البته قبل از آن كه شروع به كار كنيد، مطمئن باشيد كه از برنامه هاي خود نسخه پشتيبان گرفته ايد.

بدين منظور از منوي Start وارد Run شده و عبارت cmd را وارد نماييد ، سپس Enter را بزنيد تا وارد Command Prompt ويندوز شويد. حال به عنوان مثال براي تبديل سيستم فايل FAT32 به NTFS پارتيشن C ، دستور زیر را وارد نماييد :

Convert C:/Fs:NTFS

و سپس با فشردن کلید Y ، عمليات را تأييد کنيد و منتظر بمانيد تا فايل سيستمي شما از FAT32 به NTFS تغيير کنيد. همان طور که واضح است ، در صورتی که قصد داريد پارتيشن ديگري را تبديل کنيد ، نام آن را به جاي C وارد نماييد. پس از تبديل فرمتها نتيجه همان وقت اعلام ميشود. تنها در صورتيکه عمليات را بر روي پارتيشني که ويندوز کنوني در آن نصب است اعمال کنيد، عمل تبديل به بعد موکول ميشود و نياز است يکبار سيستم را Restart کنيد.

لازم به ذکر است جهت انجام عکس اين عمليات، يعني تبديل NTFS به FAT32 ، امکان اين کار از طريق CMD همانند بالا ميسر نيست. جهت انجام اين کار ميتوانيد پارتيشن مربوطه را با فرمت FAT32 فرمت کنيد و يا از نرم افزارهاي جانبي نظير Partition Magic استفاده کنيد.

-

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 18 تير 1390برچسب:تغییر فرمت هارد از FAT32 به NTFS , توسط حسين جنگي